Over ons

Over Wasgij

Wasgij - geproduceerd en vervaardigd door Jumbo - is de Britse nummer één in puzzels voor volwassenen, een positie die verworven is sinds 2005 (Bron: NPD).
Het was niet van de ene op de andere dag een groot succes, maar het merk wint sinds 1997 aan populariteit nadat het op de markt werd gebracht. Zelfs in de beginjaren ontving Wasgij positieve reacties van puzzelaars; Wasgij Original 6: Blooming Marvellous – was de op 1 na best verkochte puzzel voor volwassenen in 2001 en Wasgij Original 7: Bear Necessities - was in hetzelfde jaar de 3de best verkochte puzzel (Bron NPD).

De Wasgij-reeks heeft wat puzzels betreft wat andere spelregels – in plaats van de traditie te volgen en aan de puzzelaars te vragen om dezelfde afbeelding te puzzelen die op de doos staat, gaat Wasgij een stap verder - door de puzzelaars te vragen hun fantasie te gebruiken!

Er zijn drie verschillende concepten in de Wasgij-reeks.  Ze zijn zeer verschillend van elkaar, maar ze hebben één ding gemeen - de afbeelding op de doos is niet wat je gaat puzzelen! Het eerste concept, uitgebracht in 1997, is Wasgij Original - een hersenkraker die aan de puzzelaars vraagt hun fantasie te gebruiken (met behulp van een paar aanwijzingen) om zich te verplaatsen in de positie van een bepaald persoon die afgebeeld is op de doos. Wanneer de puzzelaar dit heeft gedaan, moet hij zich inbeelden wat de persoon op dat moment ziet – en dat is wat gepuzzeld moet worden.  Het verslavende concept is zo ontworpen om de puzzelaar tot aan het eind van de puzzel te laten gissen en dat is de reden waarom Wasgij vandaag de dag zo groot is.

Maar het Wasgij-concept alleen was niet genoeg voor Jumbo – zij wilden nog één stap, en zelfs twee stappen verder gaan – met de creatie van Wasgij Destiny, wat een paar jaar later opgevolgd werd door Wasgij Mystery.

Wasgij Destiny is het concept voor ‘Tijdreizen’ waarbij de puzzelaars hun fantasie moeten gebruiken om een afbeelding te puzzelen van hoe zij denken dat de personen op de doos er nu uit zullen zien. Het derde concept van de huidige reeks is Wasgij Mystery – bij dit concept moeten de puzzelaars hun fantasie gebruiken om datgene te puzzelen wat zij denken dat er in de aankomende minuten zal gebeuren met de personen die op de doos staan afgebeeld.

De drie verschillende Wasgij-concepten zijn uniek op zich en bieden de puzzelaars wat anders dan de traditionele puzzels.  Elk concept is onderhoudend, uitdagend en het allerbelangrijkste: leuk - met beeldende humor in elke puzzel. Wasgij Original is al jaren de favoriet van de puzzelaars, waarschijnlijk vanwege het verrassingselement, het puzzelen van iets onbekends, wanneer je niet weet waar de afgebeelde personen op de doos mee bezig zijn.  Daarom zijn er meer dan 50 puzzels in de Wasgij-reeks. . . en er komen er nog veel meer bij!

Over Jumbo

De Koninklijke Jumbo groep ontwikkelt, produceert en verkoopt, spellen, puzzels en speelgoed. Daarnaast distribueert Jumbo diverse merken voor enkele buitenlandse ondernemingen in hun thuismarkten. Er werken ongeveer 130 mensen voor de Jumbo groep met zijn hoofdkantoor in Zaandam, Nederland en kantoren in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk – elk verkoopt in zijn eigen markt. Daarnaast is er een export afdeling die de verkoop over de gehele wereld verzorgt.

Jumbo heeft zijn eigen productiefaciliteit in Medemblik – De Nederlandse Spellenfabriek (NSF) – en produceert ook een aantal producten in het Verre Oosten.

Jumbo heeft een zusterorganisatie Diset, die voornamelijk in Zuid-Europa opereert met het hoofdkantoor in Barcelona. Jumbo en Diset vormen gezamenlijk het sterke Europese speelgoedbedrijf JumboDiset.

De visie van Jumbo

Spelende mensen zijn gelukkige mensen

Wij zien het spel als bron van plezier, creativiteit, ontwikkeling en sociale interactie. En wij zijn ervan overtuigd dat de mogelijkheden om te spelen eindeloos zijn en dat er altijd behoefte blijft om samen te spelen; fysiek, virtueel en geïntegreerd.

De missie van Jumbo

Mensen gelukkig maken door hen te laten spelen en hen spelenderwijs te laten groeien, overal en altijd.

Wij willen een brede doelgroep van alle leeftijden zo vaak mogelijk uitnodigen om te spelen door innovatieve en betaalbare producten aan te bieden ; op het juiste moment en op de juiste plaats.

De kernwaarden van Jumbo

Vertrouwen: wij geloven dat vertrouwen de grondslag is van een succesvolle organisatie.

Respect: wij hebben respect voor elkaars persoonlijkheid, inbreng en werkzaamheden.

Plezier: wij werken voor een fantastisch bedrijf, met prachtige producten die plezier geven aan onze consumenten en dat stralen we uit, intern en extern.